Back from Barcelona

Ja a du. Hur ska man sammanfatta min/familjens Barcelonaresa då?
Flyg och allt gick bra. Väl framme vid lägenheten där vi skulle bo möttes vi av ett trapphus som luktade som en skum blandning av rök, blöt hund och bara allmänt unket. Vi hade även "lyxen" att bo på fjärde våningen, (tre trappor mellan varje våning, i sten såklart). Fanns såklart ingen hiss så det var bara att kånka upp allt bagage, samtidigt som man ansträngde sig till det yttersta att inte försöka andas.
Lägenheten i sig var rätt mysig, och vi bodde i gamla stan så det var ju inte något slumområde utan ett ganska fint.

På söndagen så hade vi vår första riktiga dag. Blev till att köra på riktigt turisitliv och åka runt i "Barcelona tursim bus". Intressant faktiskt att åka runt och se det som är värt och se i Barca. Men att det var så kallt att man satt och skakade och nästan hackade tänder av köld, plus att det även kom lite regnstänk var ju ingen höjdare.
Väl hemma i lägenheten så låg jag ner bäddad under ett berg av filtar och försökte få upp kroppsvärmen, dock utan vidare resultat. Insåg efter ett tag att min förkylning inte hade mått bra av dagens utflykt och därför straffade min kropp mig i form av feber. Så blev inte nån sväng ut på restaurang för min del utan istället låg jag ensam kvar på rummet totalt däckad.

Måndagen fortsatte på samma sätt. Medan dom andra åkte till byn Sitge, låg jag hemma. Däckad.
Masade mig dock upp på kvällen och följde med ut på resturang.
På tisdagen så hade jag iaf ork att röra på kroppen, och fullproppad med värktabletter gjorde vi stan och "la ramblas". Blev inte mycket shopping med tanke på att det på många ställen var bra mycket dyrare än här i sverige.
Som vanligt så hittar man även den trevligaste restaurangen sista kvällen, hur kommer det sig tro?

Idag har vi flygit. Och är äntigen hemma. Skönt som satan. Vill bara sova i min egen sköna säng.
Just nu väntar jag på duschen. Går och inbillar mig att stanken från trapphuset har satt sig i hår, kläder och hud. Det måste bort illa kvickt.
Juste, för varje dag som gick så övergick lukten till ännu mer unket, vi hade faktiskt våra funderingar på om någon hade lagt sig och dött i nån utav lägeheterna. Så illa luktade det.

Kommentarer
Postat av: Sofia

låter som att du har haft en toppen-weekend ;p

2009-04-16 @ 02:20:51
URL: http://sofiiaolsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0